כתיבת תוכן אפקטיבי

new-media-brain-storming_3

כעת משהגדרתם את מבנה האתר שלכם אתם מוכנים להכניס את התכנים שלכם.

זיכרו! כלל הזהב של כתיבה אפקטיבית בכל מדיום הוא להכיר את הקהל שלכם – כמה שהכתיבה שלכם תהיה תפורה בהתאמה לקהל היעד שלכם כך היא תהיה יותר אפקטיבית.

ההבדל בין כתיבה אפקטיבית לאתר לבין כתיבה אפקטיבית לדפוס משקף את ההבדל המהותי בין טבעו של הקהל. דפוס הוא מדיום לינארי, לאתר גישה רנדומלית. אנשים קוראים חומרים מודפסים בעיון מההתחלה ועד הסוף, באתר הם סורקים ומדלגים. קוראים offline הם סבלניים, קוראי online רוצים מידע אותו הם מחפשים במיידי, באותו הרגע ממש.

כתיבת תוכן אפקטיבית לאתר היא לקחת את מה שאנו יודעים על משתמשי אינטרנט בכללי וקהל היעד של האתר שלנו בעיקר, וליישם את הידע הזה כדי למסור את המידע בפורמט המתאים לצרכי הקוראים הללו.

  • משכו תשומת לב: למשתמשי האינטרנט אין הרבה סבלנות. תשכחו מתאורים מיותרים.
  • כתיבה ברורה, מתומצתת ולעניין כבר מההתחלה.
  • אפשרו סריקה: המנעו מפסקאות ארוכות ועמוסות בטקסט.
  • השתמשו בהדגשים וכתיבה בנקודות כדי לישבור את הטקסט כך שיהיה ניתן ליסרוק אותו.
  • כתיבה מקורית: תוכן ייחודי ומקורי מחבר אתכם לקוראיכם ומבסס רלוונטיות וסמכותיות.
  • השמשו בפירמידה ההפוכה: ראשונה, הנקודה הכי חשובה בסיפור שלכם. תמשיכו עם פרטים תומכים לפי סדר החשיבות כך שהקורא יוכל להפסיק ליקרוא בכל רגע בו יחפוץ אך עדיין יהיה בעניינים.
  • תהיו עיקביים: השתמשו בכתיבה פשוטה וקלה לקריאה. במידה וכמה אנשים שונים כותבים תוכן באתר תשקלו לפתח סגנון שיהיה מתואם ועיקבי אצל כולם.
  • תתחברו לקוראים שלכם: תמצאו סגנון כתיבה שיראה כאילו כתבתם לקורא אחד במיוחד ולא להמונים. זה יעזור לכם להתחבר לקוראים ברמה אישית יותר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s