התכנים שילמדו בכיתה יא׳
כיתה יא׳ מאופיינת בעבודה בקבוצות המתפקדות, כל אחת כמערכת עיתון דיגיטלי עצמאית על אתר/בלוג שהם מתכננים, יוצרים ומתחזקים. הלמידה כוללת העמקת הידע בתחומי הניו מדיה השונים, תוך העצמת הידע העיתונאי ושימוש בו להפקת כתבות מקוריות, הכוללות: אסטרטגיית תוכן (הגדרת המטרה, המסר, קהל היעד וקריאה לפעולה), תחקיר מוקדם, הפקה הכוללת בחירת תמהיל המדיה הנכון כדי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר ושיווקו והפצתו לקהל היעד באמצעות הרשת באופן יעיל ומושכל. במהלך השנה יועמק ויושרש הידע בהפקת והעלאת כתבות ווידאו ואודיו ושימוש בכל הכלים העומדים לרשות התלמידים, אופן השימוש בפורמטים וקודקים בשולחן העריכה והעלאת תמונות ווידאו לאתר. כמו כן ילמדו התלמידים מהם הפלטפורמות המוצעות היום בשוק ויבחרו את המתאימה להם ביותר ליצירת אתר/בלוג. הם ילמדו לתכנן, ליצור ולנהל אתר. לשווק ולקדם אותו באינטרנט. התלמידים יכירות את הטרמינולוגיה השימושית בתחומי הלמידה שלהם.
כל קבוצה תמנה חמישה תלמידים, אשר יעבדו בשיתוף פעולה מלא כמערכת עיתון דיגיטלי, אשר תנהל אותו בפלטפורמה של אתר/בלוג באינטרנט, בו יציגו את תוצריהם ועליו יבחנו כפרוייקטון. הבלוגים יהיהו מקושרים לאתר המגמה.
תפקידי מפתח בכל קבוצה
יכנסו לתפקידם מאמצע כיתה יא׳
עורך ראשי
תפקידו של עורך התוכן הראשי יהיה לקבל את כל התכנים (כתובים ואודיו ויזואלים כאחד) המיועדים לאתר האינטרנט של הקבוצה, לתקן, לערוך ולשכתב את הנדרש, בכתבות הטקסט, הווידאו והפודקאסט ולדרוש תיקונים או תוספות מהכותבים ככל שיידרשו כדי לעמוד באמות המידה העיתונאיות והמקצועיות הנדרשות בעבודה מסוג זה. באחריות העורך לעקוב אחרי תקינות העברית בכתבות, קצב פרסום התכנים, סדר הכתבות באתר, אופייה של הכתבה הראשית בו, והתקינות הטכנית של כל התכנים המפורסמים. כמו כן העורך ינסח את הכותרות וכותרות המשנה (תקצירים) של הכתבות. בנוסף עליו ליזום יצירת כתבות
בנושאים השונים.
על העורך הראשי לנהל לאורך עבודתו תיק הפקה מסודר, המפרט את פעילותו באתר, החלטות ושיקולים שקיבל, והעתקי משובים שהעביר בדואר האלקטרוני לכותבים ולצוות ההוראה.
מעצב
תפקידו של המעצב הוא להיות אחראי על תכנון האתר ויצירתו, הויזואליות שלו, ממשק המשתמש והניווט בו. יחד עם חברי הקבוצה על כל המשתמע מכך. הינו לוודא כי האתר עומד בקריטריונים להערכת אתרים. המעצב יעמוד לרשות העורך והכותבים, יעמד ויעצב את הכתבות, ויוודא כי כלל התכנים החיצוניים באתר, לרבות תמונות, קטעי אודיו ווידאו, הוטמעו כהלכה. המעצב יעמוד לרשות הכותבים למשימות מיוחדות, כדוגמת כותרות גרפיות, תמונות קולאז', עיצוב באנרים ועוד. על המעצב לנהל לאורך עבודתו תיק הפקה מסודר, המפרט את פעילותו באתר, וכולל תדפיסים ורישומים של יוזמות ועבודות מיוחדות ששיפרו את מראהו ואת יכולותיו הטכניות של האתר. כמו כן יופיעו ביומן זה העתקי תכתובות שהעביר בדואר האלקטרוני לכותבים ולצוות ההוראה.
כתב
כתב אחראי על תחקיר וכתיבת כתבות טקסט ופרסומם באתר. עליו לנהל לאורך עבודתו תיק הפקה מסודר, המפרט את פעילותו, אופן עבודתו, החלטות ושיקולים שקיבל. עבודתו מול העורך ומול אחראי התכנים האודיוויזואלים.
אחראי על תכנים אודיו ויזואליים
צלם ועורך סטילס ווידאו, מקליט ועורך פודקאסט. עליו לנהל לאורך עבודתו תיק הפקה מסודר, המפרט את פעילותו, אופן עבודתו, החלטות ושיקולים שקיבל. עבודתו מול העורך ומול הכתב.
אחראי שיווק והפצה ברשתות החברתיות
התלמיד האחראי על שיווק בקבוצה ישמש†כשגריר של אתר†המגמה מול הגורמים החיצוניים. עליו לקדם את האתר ברשת, לחפש אתרים מאותו התחום או אות קהל יעד ליצירת אוצרות. מיסוד שיתופי פעולה בין אתרים שיניבו טראפיק. קישור לרשתות החברתיות, שימוש בתגיות ומילות מפתח, מיתוג האתר ושיווקו בדרכים הנכונות והמתאימות לו ולקהל היעד שלו, כמו: בעזרת תפוצת מיילים, דפי נחיתה, ועוד. על אחראי השיווק לתעד את פעילותו בספר הפקה, לתאר את הפעולותשיזם, רעיונות שהעלה ודרכי הביצוע שלהם, לרבות: שמירה על קשר שוטף עם בית הספר ורכזי המגמות השונות, פניה לכלי תקשורת ארציים, הפצה רחבה של תכנים בתיאום עם הכתבים השונים, ועוד.
במקביל יתעדו התלמידים את עבודתם ויבצעו רפלקציה בתיק הפקה, לפי הוראות המפמ״ר.